Väder och sånt…

Hej kaksmulor!

Här kommer en liten sammanfattning av det lilla som hänt sedan sist och det är inte mycket  kan jag säga, och inte särskilt spännande heller, så jag tänker vara lat och stygg och ta till det svenskaste samtalsämnet som finns…nämligen vädret…hehe..

Veckan började med ett underbart vinterväder, strålande sol, några minusgrader och absolut vindstilla. Ett sånt där väder då man bara vill sitta på en fårskinnsfäll i solen med en termos varm choklad och några ostmackor, meeen…det var bara att pallra sig till jobbet. Soluppgången jag upplevde på väg dit i måndags var inte att leka med den heller, jag kan nog säga att det var den mäktigaste jag sett hittills. Synd bara att bilrutorna var så skitiga av allt jäkla vägsalt att jag inte kunde fota, och när jag till slut kom till jobbet så hade tyvärr färgexplosionen ebbat ut. Det har även snöat lite lätt, och då med betoning på lite, och efter måndagens mildväder kom kylan smygande och i morse var det -19.

Jobbet har faktiskt flutit på förvånansvärt bra med tanke på allt som snurrar i skallen just nu. Tror inte jag lyckats ställa till med några större katastrofer…haha…men det lär ju visa sig…

Min sömn är däremot katastrofal så det räcker och blir över, men inte p.g.a. alla funderingar. Ni kan ju bara gissa mitt strålande morgonhumör efter att ha vaknat trettinitton gånger under natten, hälften av gångerna av värk/krampkänningar i ben och fötter och andra hälften av värkande/bortdomnade armar och händer. Det är bara att kravla sig upp varje gång och få igång grejerna igen och sedan ramla tillbaks i bingen. Det känns som om jag har gett det där med nattvandring en helt ny innebörd….suck…

Joråmensåatte…det var nog det hela det…..klaga inte, jag sa ju att det inte hänt nå’t… 😜

Hoppas i alla fall att ni haft en bra vecka så här långt, lägger till några snapshots från dagarna som gått…

Puss 💋

Kommentera

