Helgen räddad…

Hej på er!

Så blev det äntligen favoritlördag och helg igen. Det har varit en slitsam vecka både mentalt och fysiskt men mest mentalt eftersom jag inte fått tillräckligt med sömn och det varit fullt upp på jobbet. Att försöka jonglera flera bollar samtidigt utan att tappa fokus är förbaskat jobbigt, ett par har jag missat att fånga och fått börja om igen men jag har nog inte ställt till med några större katastrofer tror jag….

Ärligt talat så är det en himla tur att jag har ett jobb där man ständigt har olika små bollar i luften och där man måste använda samtliga hjärnceller, och helst samtidigt, även om de inte är så många. Att tvingas fokusera och koncentrera sig har hjälp mig att inte sjunka in i hopplöshet och depression efter det där förödande beskedet jag inte kan berätta om. Men det gnager hela tiden i bakgrunden och slukar massor med energi.

Så eftersom jag känner mig trött som en gammal Epa-traktor med punka, hade jag först tänkt tillbringa helgen i ryggläge och vilandes, men vid närmare eftertanke så har jag kommit fram till att det inte är en särskilt bra idé. Jag ska istället försöka att hålla igång både kropp och hjärna så mycket som möjligt för att trötta ut mig ordentligt och kanske på så sätt få ordning på sömnen. Aktiviteter är det ingen brist på precis, alla hushållssysslor har fått stå tillbaka hela veckan så det är bara att kasta sig rakt in i tvätthögen och sedan smyga sig på och attackera dammråttorna i ett lömskt bakhåll… fast vid det här laget är det snarare dammvalpar det är fråga om…de har vuxit på sig de små liven….haha…

Eftersom såna här aktiviteter, i min situation, måste utföras i små etapper, kommer detta att ta ungefär exakt hela helgen….

Jamen då vet ni vad jag ska pyssla med i helgen, vad ska ni hitta på då? Oavsett vad det blir hoppas jag att ni passar på att må gott….

Puss å Kram 💚

Kommentera

