Fredags-skov…

Hej på er!

Idag var det ju liksom läge att utbrista ”Yeeey…äntligen freda’!” …men jag hade varken lust eller ork för några utbristningar överhuvudtaget. Vaknade nästan exakt klocka 4 i morse med olidlig värk i hela kroppen, och då menar jag hela. T.o.m. rumpan var öm p.g.a. den konstiga sovställningen jag tydligen haft för att kunna sova någorlunda smärtfritt. Jag ska inte tråka ut er med att berätta hur jag krånglade mig ur sängen, men det var ingen vacker syn och även en orsak till att jag blev drygt en timme sen till jobbet…

Resten av dagen har varit en lång och utdragen pina. Försökte få igång cirkulationen med att gå en sväng under lunchrasten, men höll på att frysa rumpan av mig i snålblåsten. Hade så ont att jag knappt kunde koncentrera mig så till slut blev tvungen att avsluta arbetsdagen lite tidigare än planerat och åka hem.

Det är väl inget annat att välja på än att vänja sig vid såna här reumatiska skov. Som tur är kommer de inte så ofta ännu och brukar inte hålla i sig så länge.

Men just nu sitter jag halvdrogad på smärtstillande i soffhörnet och försöker hänga med i hockeymatchen mellan HV och SAIK….det går sådär…och matchen också för den delen…

Hoppas ni haft en trevligare fredag, och så önskar jag er en fin helg förstås……..Kramen ❤

 

Kommentera

