Helgresumé i ord & bild

Hej gullvippor!

Hoppas ni haft en toppenhelg. Min blev inte precis som jag tänkt det eller planerat kan man säga, och ändå gjorde vädret sitt allra bästa för att jag skulle kunna vara ute och grilla mina stackars korvar (som ju blivit en sorglig följetong vid det här laget). Solen sken, det var nästan inga grader alls och helt vindstilla.

Men det här reumatiska skovet är inte att leka med, så efter att ha kravlat mig upp ur bingen på lördagsmorgonen och käkat frukost blev jag tvungen att åka ner till stan och apoteket för att fylla på medicinförrådet lite. Eftersom vädret var så underbart, stannade jag till i Västra skogen för att ta en liten prommis, men det var alldeles för smärtsamt så jag fick snabbt avbryta. Efter att ha kommit hem igen tog jag ett par värktabletter och la mig för att vila en stund. Jo hoppsan Kerstin….somnade ju som en klubbad jak och sov bort hela eftermiddagen…Inte så jättekonstigt eftersom jag knappt sovit en hel natt på hela veckan. Jag klev upp och tog en snabbdusch och kom sedan på att jag inte ätit nå’t sedan frukost. Snabbfixade ett par simpla varma mackor och parkerade rumpan i TVsoffan. Blev tvungen att ta ännu en smärtstillande till ”efterrätt”, och sedan halvlåg och halvglodde jag på TVn tills ögonen började gå i kors, vilket inte dröjde så länge. Gick och la mig igen redan vid 9-tiden….snacka om PRO-varning…haha… 🤓

Vaknade tidigt och kände mig en aning piggare på söndagsmorgonen, och tjurig som jag är bestämde jag mig för att göra ett nytt försök med skogspromenerandet. Vädret var inte lika soligt men det var i alla fall plusgrader och vindstilla. Den här gången klarade jag faktiskt 2 ½ km-slingan fastän det gjorde djävulskt ont i hela kroppen, men det blev ingen rekordtid förstås…Tur att man har sällskap av en liten fyrbent herre som älskar att vara ute, och speciellt i ”sin” favoritskog, och som inte gör sig någon brådska alls. Resten av dagen gick inte i någon större hastighet heller, och inte mycket blev gjort förutom att fixa till lite kvällsmat och förbereda sig inför en ny arbetsvecka.

Hoppas att ni haft en härlig helg med hyfsat väder vad än ni hittat på, och så önskar jag er en fin vecka förstås…….Vi hörs……..Puss ❤

Lördagsbilder
Söndagsbilder
Kommentera

