Hej mitt vinterland ❄️

Hej på er..

…och hej mitt vinterland! Jisses vad det har snöat, all snö som borde kommit i december har nu landat med ordentlig fördröjning, och det bara fortsätter…För någon vecka sedan var det nästan barmark och fåglarna hade fått vårkänslor, nu känns det som att det är dags att hänga upp julgardinerna igen…haha…

I går var jag på min första date hos tandläkaren i vad som kommer att bli en serie besök för att rädda mitt vackra leende.. 😉 Allt gick bra och jag ska tillbaks redan på måndag . Det känns skönt att det blir tätt mellan behandlingarna så man slipper gruva sig så länge i onödan.

Har några bollar för mycket i luften på jobbet känns det som. Jag skulle behöva stressa ned litegrann, har ju haft problem med koncentration och minne ett tag och även om det blivit bättre så litar jag inte riktigt på mig själv än. Måste fortfarande dubbelkolla allt och det tar onödigt mycket tid vilket i sig själv är ett stressmoment. Hade planerat att börja promenera under lunchen, men så blev det ju djupsnö så den idén får jag skjuta upp lite om jag inte vill sitta med dyblöta tassar resten av dagen.

Jag har egentligen inte så mycket mer att berätta just nu, försöker mest att vila mig i form om kvällarna så jag ska orka med nästa arbetsdag. Trist och tråkigt men inget att göra åt, orken finns bara inte där för närvarande men någon gång ska jag väl lyckas ta mig upp ur svackan och få tillbaka lite livslust igen….

Några snöiga snapshots och sorgliga selfies från idag får följa med detta inlägg…..Ha de bra så länge go’rumpor…..Kramen ❤

 

Kommentera

