Ambition och Verklighet

Hej pärlor!

Den 21 maj 2016 publicerade jag mitt första inlägg i den här bloggen. Det handlade om avsikten med den och lite tankar och känslor kring detta.

Jag var i ett läge där jag precis kommit ur en depressionsperiod och äntligen kände lite optimism, framtidstro och ganska mycket jävlar anamma. Jag hade omförhandlat och omprioriterat mitt liv till att handla om mående istället för duglighet, och jag var fast besluten om att ta hand om mig själv och få ett utvidgat,meningsfullt och aktivare liv istället för den snäva, enahanda och prestationsinriktade tillvaron jag levt i de 10-12 senaste åren.

Ambitionerna var goda och allt gick bra i början, men min senaste diagnos är en lurig och oberäknelig jävel och påverkar de andra diagnoserna väldigt negativt. Den har dessutom försämrats ganska snabbt på sistone. Jag har känt att jag successivt dränerats på ork och energi och därför enbart fått koncentrera mig på att klara mitt arbete. Jag är alltså tillbaka till utgångsläget igen, den snäva tillvaron av att orka prestera det nödvändigaste och försaka det viktigaste, nämligen att ta hand om mig själv så att jag orkar mer….Ser ni det omvända sambandet? Det här förbaskade ”ekorrhjulet” jag fastnar i hela tiden…?

Nyckeln till problemet kan vara de här svindyra sprutorna jag inte haft råd att lösa ut, men som jag nu måste försöka få tillgång till snart. Jag kan inte vänta på att högkostnadsskyddet ska kicka in och riskera att hamna i ytterligare en depressionsperiod.

Så tyvärr har bloggen den sista tiden handlat mest om vardagligt trams och inte så mycket om varken träning, kost eller andra hälsoförebyggande saker, och så får det bli tills jag kommit på rätt spår igen, eller back on track som man säger i den stora världen strax utanför Sollefteå…haha….

Jag hoppas bara att ni vill och orkar hänga på och läsa mitt vardagstrams tills vidare… Ha en fin helg och sköt om er….. Puss ❤

Kommentera

