Kämpa tjejen!

Hej på er!

Oj vad den här veckan går tungt och man har bara kommit halvvägs än…suck…

Det har inte hänt särskilt mycket heller som vanligt. Veckan började med mitt 3:dje besök i behandlingsschemat hos tandläkaren på måndagen vilket gick bra, och fortsatte med tisdagen som inte gick lika bra…Hade knappt sovit alls p.g.a. smärtor och kunde i princip inte röra mig efter att ha bökat mig ur bingen. Att försöka få på sig kläder var bara att fetglömma, så jag blev tvungen att ta ut lite flextid och stanna hemma från jobbet. Tur att jag kan vara tillgänglig online och jobba hemifrån om det skulle behövas.

Men idag är det alltså mitt i veckan och jag har åtminstone tagit mig till jobbet. Tjoho! Efter de senaste dagarnas stränga kyla har det börjat snöa igen och temperaturen är på mer behagliga -6. Det är verkligen finaste julkortet där utanför, måste vara härligt för alla sportlovsfirare.

Även om jag för min alldeles egna privata kvinnokamp mot smärtor och annat, så är det ju Internationella Kvinnodagen idag, och många vill av någon anledning gratulera oss kvinnor till detta. Att säga grattis på kvinnodagen är så typiskt korkat…om kvinnor hade haft en tillvaro som varit värd att gratulera, så skulle vi inte ens behöva någon särskild dag för att uppmärksamma ojämställdhet och kvinnors utsatthet och situation över hela världen.

Så jag säger inte grattis utan bara ”Kom igen tjejer! Fortsätt kämpa, för er själva och för varandra. Det här är vår dag och vårt tillfälle att göra oss hörda, men kampen måste föras varje dag till dess vi uppnår likvärdig jämställdhet på alla plan och på VÅRA villkor…We can do it!

Puss å Kram ❤

 

Kommentera

