Svepskäl i lathetens namn…

Hej solstrålar!

Det var ju ett litet tag sedan mitt förra inlägg så jag tänkte att jag skulle ge er ett livstecken även om det inte händer så mycket vardags- eller hälsomässigt.

Det är ju söndag och en typisk slö- och slappardag. Ingenting blir gjort förrän i sista minuten när man inser att en ny vecka närmar sig och man kanske borde förbereda både sig själv och sina kläder samt planera veckans luncher och andra födointag. Det här är en ganska viktig del när man har de problem jag dras med, alltså att ha saker och ting någorlunda redo i förväg eftersom man aldrig vet i vilket skick man är under kommande dagar. Men eftersom man skjutit upp allt in i det sista brukar klockan vara långt efter läggdags innan man är klar och man vaknar trött som en gnu på måndagsmorgonen….

För övrigt har hela helgen förflutit i lugn takt. I går var det kanonväder och man borde egentligen ha spenderat hela dagen utomhus, men så är det ju det här med allt sportande…ja, på TVn alltså. Lördagar den här tiden på året är ju proppfulla med spännande TV-sända idrottsliga aktiviteter som man inte vill missa, det är skidor utför och på tvärsan, hockeyslutspel m.m. Så jag stakade mig runt 5-milen i Holmenkollen och led med Luleå Hockey under storpisket av MIF istället…

Jag måste medge att samvetet inte mår så bra när man väljer TV-soffan före strålande vinterväder och gnistrande snö och det gäller att känna efter riktigt ordentligt för att motivera varför man inte orkar med en heldag i vintersolen…Värker det inte lite extra mycket i ryggen idag? Är inte fossingen extra svullen? Känner jag mig inte lite yr i bollen? Känns faktiskt som om jag har en förkylning på gång….hmm 🤔

Så okej, jag valde den lata varianten…men vintern varar ju ett tag till och solen lär inte slockna för gott anytime soon , men det är bara hockeyslutspel en gång om året så….

Fast idag är det ju söndag, och man kan ju bara inte låta bli att ta det lugnt och bara skrota omkring om söndagarna. De är ju faktiskt gjorda för det…

Må så gott….Kramen ❤

Har för övrigt  laddat upp med C-vitaminer för att motverka eventuella förkylningsbaciller…

Kommentera

