Lost – Mitt kreativa Jag

Hej Helgfirare!

Tänker inte orda ett dugg om min helg, den har nämligen varit precis lika händelselös och trist som vanligt. Ska istället ta upp något som både gör mig lite ledsen, arg och besviken, och dessutom ger mig någon sorts dåligt samvete….och det är ingen annans fel än mitt eget.

Bortsett från mitt mående fysiskt och psykiskt, är min största sorg att jag inte förmår att komma igång med mitt hantverk igen. Ateljen står visserligen halvfärdig, men fullt brukbar och funktionsduglig. Material och idéer finns,  men ork och engagemang…well, not so much….

Det är synd, för jag vet att om bara jag kommer igång finns stor chans att livsandarna börjar vakna och med dem den positiva energi jag så väl behöver. Hantverkande  är så mycket mer än att åstadkomma en slutprodukt. Det är vägen dit, den kreativa processen, som är spännande och livgivande. När man är inne i den glömmer man tid och rum och allt annat runt omkring, man bara trivs och mår gott oavsett om det jäklas på vägen eller inte.

En del av motståndet beror förstås på värk och orörlighet, men den stora frågan är om en stund vid klippbordet, symaskinen eller stickmaskinen skulle förvärra läget nämnvärt. Ska jag vara ärlig så tror jag att jag hela tiden, omedvetet eller inte, konstruerar svepskäl för att jag tror att jag inte klarar av det.

Nope, jag får se till att jobba lite hårdare på den mentala inställningen, och det gäller inte bara den här biten utan rent allmänt. Behöver hinkvis av positiv energi just nu…

Hoppas helgen varit bra för er, nu blir det snart ny vecka och nya tag. Må så gott så länge!

Kramen ❤

Kommentera

