Äggstra trött Påsk 🐣

Hej alla påskfirare!

Det är sista dagen på påskhelgen och nu har väl påskfirandet lugnat ner sig lite kan jag tänka,  här har det varit lugnt mest hela helgen och har inte haft en endaste påskkyckling eller påskfjäder i sikte. Jag är inte så mycket för påsktraditioner numera, ingen äggmålning eller påskpynt överhuvudtaget och påskgodis kan man ju glömma. Men maten får i alla fall lite påskkänsla, en påskskinka och massor med ägg i olika former har det blivit.

Vädret har varit hyfsat, sol och inte så mycket vind men lite kyligt, i morse hade jag frostiga gräsmattor där utanför och just nu singlar små snöflingor ner. Har varit vansinnigt trött de här dagarna, kanske för att kropp och knopp ställt in sig på fyra dagars vila, men jag har även haft väldigt ont vilket också är extremt tröttande. Därför har jag varit ute ett par timmar och röjt lite på tomten för att få lite frisk luft och förhoppningsvis piggna till lite, och som vanligt har jag fått lida pin efteråt.

Just nu är det mina reumatiska problem som är de mest framträdande. Alla symptom har förvärrats och utökats. Fingrarna är knotiga och ömma, alla leder är stela och värkande. Jag tål inte mycket rörelser innan det helt tar stopp och det är fruktansvärt frustrerande när man inte ens kan göra de allra enklaste saker, saker som man inte ens tänkte på att man gjorde när man var frisk. det är inte så konstigt att det tar på psyket också….

När min spinalstenos var som värst och jag bara kunde gå trettio meter innan ryggen låste sig med olidlig smärta och jag inte kunde lyfta benen, trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva något värre eller mer frustrerande, men nu vete sjutton om jag inte är där igen. Och nu är det ju inte bara benen som strejkar, nu kan det vara vad tusan som helst!

Meeen…nu ska jag sluta tråka ut er med mitt gnäll. Jag är tacksam så länge jag tar mig till jobbet och klarar mina uppgifter okej. Det är bara det där med den psykiska tröttheten som oroar mig, när som helst kan det där djupa avgrundshålet öppna sig och jag vill inte ramla dit igen…

Hoppas att ni haft en trevlig påsk och har passat på att ladda om batterierna….Sköt om er….

P o K

Kommentera

