F’låt Godingar…

Ja, jag vet….det blir långt mellan inläggen just nu. Jag är inne i en jobbig period både med mig själv och när det gäller jobbet. Känner mig helt dränerad på energi, livsglädje och kämpaglöd. Det där sista oroar mig mest, jag har alltid varit en kämpe oavsett vad det gällt och det är den egenskapen som hjälpt mig genom alla jobbiga hälsoproblem och andra bakslag.

Den här årstiden brukar vara den bästa för mig och energinivån brukar stiga rejält. Det kan ju visserligen vara ålder och krämpor som tar ut sin rätt rent kroppsligt, men i sinnet känner jag mig inte en dag över 27…hehe…och det är väl där skon klämmer lite. Jag känner mig ung och pigg inuti men gammal och trött utanpå och sammantaget blir det bara skrämmande, frustrerande och deprimerande.

En annan sak som också är frustrerande är att ena dagen känns det ganska bra och jag blir optimistisk, men nästa dag eller ibland redan samma kväll slår deppigheten till med storsläggan mitt i planeten och jag är ordentligt nedtryckt i skoskaften igen…

Eftersom det enda jag orkar med för tillfället, och det som all energi läggs på är arbetet, så är resten av tillvaron i princip händelselös. Därför känns det ganska värdelöst att blogga, jag har liksom inget att berätta. Visst, jag kan avlägga väderrapporter, lägga ut bilder på mina svullna fötter och knotiga fingrar och gnälla och gnissla lite allmänt, men hur kul är det för er….jag bara undrar…?

Jag ska i alla fall försöka skärpa mig på den här fronten, men jag kan inte lova hur det går. Tills vidare hoppas jag att ni har det bra och att vårkänslorna spritter så där härligt i kroppen på er….Löööve is in the air ni vet… 😉

P o K  💋

Kommentera

