Trist (tids)inställning

Okej, nu behöver jag ventilera ut lite ilska, besvikelse och frustration… och ni läser som vanligt på egen risk…

Ni som läst den här bloggen ett tag vet ju vilket rikt och spännande fritidsliv jag har…NOT! När ständig värk, mediciner och sömnlösa nätter tagit ut sin rätt och man lagt all energi som blivit över på att sköta sitt jobb på bästa sätt, finns ingen ork kvar till några fritidsaktiviteter även om de är väl så lugna och anpassade efter min förmåga.

Det är bl.a. därför jag bloggar och interagerar på sociala medier. Jag gillar att skriva och eftersom jag har fler än en blogg, ägnar jag mina ofrivilligt ”lugna hemmakvällar” och dötrista helger bl.a. åt att skriva blogginlägg, ofta flera åt gången som jag sedan postar via tidsinställning under kommande vecka eller redan nästa dag. Men det händer lika ofta att jag lägger ut dem manuellt. Jag brukar ställa in på lite olika tider som enligt bloggstatistiken har flest besökare, men det var tydligen inte så smart tänkt visar det sig.

Det finns tydligen människor som aldrig hört talas om tidsinställda inlägg, eller förskrivna utkast för den delen, och därmed ifrågasätter det oerhörda, nämligen hur i hela friden jag har mage att sitta och blogga på arbetstid?!! Legitim fråga om man nu är ovetande om denna finess och ser ett inlägg ploppa upp under dagtid. Men tror ni man är så rakryggad att man ifrågasätter mig personligen? Nope, Nix, Njet…..hitte-på-skvaller is the new black….

Det är detta som gör mig så arg, alltså när man i första hand går bakom ryggen på den det berör istället för att först ta reda på fakta innan man springer benen av sig för att avge klagomål. Det visar bara på ren illvilja enligt min mening. Jag kan vid det här laget tyvärr se ett återkommande mönster.

Har man inget bättre för sig än att kontrollera andras förehavanden för att hitta nåt att ”röra om i grytan” med och skapa drama av, måste man ju i princip ha ett lika tråkigt liv som jag. Så nu när värsta ilskan gett med sig kan jag inget annat tycka än: Välkommen i klubben stackare…

P o K

ps) Detta är inte ett tidsinställt inlägg

Kommentera

