Krampaktigt & Kyligt

Hej gullvippor!

Jag vet att jag har svårt att släppa vissa saker, orättvisa beskyllningar t.e.x. och det är ett karaktärsdrag jag helst hade varit utan. Jag vill inte ödsla onödig energi på något ovidkommande som jag ändå inte har någon kontroll över, men känslan av bitterhet över att behöva försvara sig och inte ha större förtroende hos dem man behöver och kräver det av, gnager fortfarande även om det gått flera dagar sedan händelsen ifråga. Jag är också förbannad över att andra vill styra över ens privatliv och fritid. Men nog talat om detta nu och jag lovar att sluta att tjata om ämnet.

Har för övrigt genomlidit några helvetesdygn med svåra krampkänningar I fötter och vader. Får det här problemen lite då och då men nu är det faktiskt ett bra tag sedan, hade nästan glömt hur jävulskt ont det gör. Gissa hur skönt det är att vakna mitt i natten med sendrag de Lux i båda vaderna, och sedan med värkande armar, ben och rygg försöka krångla sig upp ur bingen så fort som möjligt för att tvinga ned hälarna i golvet under olidlig smärta….Tur att man bor i hus på landet där ingen kan höra dig skrika 😱 …haha….Det har fortsatt likadant under dagarna så det är ju också rätt lyckat att man sitter alldeles ensam i sitt arbetsrum eftersom man måste sprätta upp ur stolen stup i ett och med en pricksäker imitation av en skitnödig pingvin, ta en promenad runt skrivbordet för att bli av med krampen.

Det är ju tre-dagars helg och Valborgsfirande men tyvärr ser väderutsikterna dåliga ut, kallt, blåsigt och mulet. Mina planer på att fira Valborg på Torpet kan jag glömma, där ligger det fortfarande snö kvar fläckvis och däremellan är det ganska geggigt. Skulle också fått elda rätt rejält och länge för att få bort den värsta råheten och kylan ur huset även om det finns fungerande element. Tanken på att besöka dasset tidigt om morgonen och frysa rumpan av sig är inte särskilt lockande heller….så det får bli Valborg på Ranchen istället och det lär nog bli läge för en majbrasa i kaminen till kvällsmyset i TV-soffan…

Önskar er en härlig helg så länge…….Vi hörs….Kramen ❤

Kommentera

