Lite Gott & Snöblandat…

Hej snöflingor!

Jo, för såna har ju tyvärr ramlat ner, i alla fall i går och i förrgår. Känslan när man vaknar tidigt en morgon i maj och det är ett, visserligen tunt, men ändå snötäcke på den nykrattade gräsmattan och det är minus 3 grader och snålblåst med nordliga isvindar…Det är då man förbannar sin brådska med att slita ur vinterfodret ur jackan…Brrr…

Har sällan frusit så illa som jag gjort de här dagarna. Det drar från alla håll på mitt arbetsrum som lätt kan liknas vid ett kylskåp om mornarna. Som tur är har jag ett extraelement som fått gå på högvarv, men draget är pest och pina för min RA. Autocorrecten har verkligen fått jobba den med, mina stelfrusna, onda fingrar har inte alls kommit överens med tangentbordet, ändå har jag haft torgvantar på.

Ja,ja…det blir nog värme så det räcker så småningom, och då lär man väl gnälla över det med…haha..

För övrigt händer det inte mycket för tillfället. Därför ser jag fram emot nästa vecka då vår årliga handledarkonferens går av stapeln i Ramsele, alltså på min ordinarie arbetsplats. Jag är ganska säker på att det blir mitt tionde år som ansvarig arrangör, jubileum alltså! Självklart har jag flera duktiga medansvariga som fixar med logistik, boende, förtäring och kvällsaktiviteter. Det är mycket som ska fungera och konferens-dagarna brukar vara mycket uppskattade bland deltagarna. Jag är ändå lite orolig över min ork och energi. Tre dagar, varav två halvdagar, med fullt schema, full fart och kvällar med umgänge kan bli väldigt jobbigt i det usla skick jag är i för närvarande. Men man får väl bita ihop som vanligt, det har ju i alla fall utlovats sol och värme lagom till nästa vecka.

Det stora problemet just nu är skor, och stora är själva ledordet. Mina fötter och vader verkar ha bestämt sig för att förbli svullna, så samtliga av mina skor är bara att glömma förutom två par tofflor med kardborrejusteringar. Känns inte som någon höjdare att hålla konferens i Västernorrlands fulaste tofflor precis… 😦

I morgon ska jag till lab för provtagning inför mitt besök hos reumatologen på måndag. Det gäller att hänga på låset i morgon bitti, det brukar vara fullsatt i väntrummet redan en stund efter öppningsdags, så det är väl bäst man ramlar ner i lopplåa och drar täcket över huvudet snart så att man orkar upp före tuppen……Ha det bra så länge…

Kramen ❤

Kommentera

