Jobbkonferens -17

Hej sötsaker!

Äntligen helg…..kom hem i förrgår eftermiddag från min konferenstripp och är dyngslut. Som alltid får jag betala dyrt för mina ”utsvävningar”och tänkte ge er en kort sammanfattning av dem.

Det var som vanligt trevligt att träffa våra handledare som till vardags finns ute i landet på de arbetsplatser vi samarbetar med. Även om jag har kontakt med dem resten av året så är det en annan sak att träffas IRL.

Den första konferensdagen gick ganska problemfritt för min del. Jag gick igenom de tekniska och utseendemässiga förändringar som gjorts i vårt registreringsprogram samt lite kvalitetssäkringsrutiner m.m.  Kvällens gemensamma middag blev som vanligt mycket trevlig, och vår tre-rätters middag var som vanligt supergod, toast med älgmousse till förrätt, älvlax eller oxfilé till varmrätt och glass med hjortron till efterrätt. Sedan skulle jag försöka sova i en icke anpassad och ovan säng vilket gick lite sämre än sådär. Som sammanfattning har jag inte sovit många timmar under dessa dagar, och absolut inte sammanhängande.

Den andra dagen började med ett plötsligt blodsockerfall. Hade tagit mina insulinsprutor precis som vanligt så det var totalt oväntat. Det var så kraftigt att jag var nära att tuppa av. Som tur är har jag alltid druvsocker med mig, och efter en rejäl dos piggade jag på mig såpass att jag kunde ta mig ner och få i mig frukost. Det tog ändå ett par timmar innan det hade stabiliserat sig och under tiden skakade jag som ett asplöv, mådde illa och kallsvettades kopiöst. Man blir också ganska mosig i hjärnan, osammanhängande och liksom ”borta”, så det var inte optimalt att inleda andra konferensdagen i detta skick precis. Men turligt nog ägnades i princip hela dagen åt gästföreläsningar så jag behövde bara koncentrera mig på att lyssna.

Jag orkade däremot inte delta i onsdagskvällens utflykt med tillhörande förtäring, total soppatorsk typ.. 😦 … och dessutom var mina ben och fötter i princip obrukbara p.g.a. svullnad och värk. Spenderade kvällen med att glo på TV med tassarna i högläge tills korpgluggarna föll igen.

Tredje dagen var till stor del vikt åt sammanfattning, visning av vår digitala forskarsal och allmänna diskussioner, och avslutades med gemensam lunch. Vid det här laget värkte i princip hela kroppen och jag längtade svårt efter min egen säng.

Men sammantaget blev det tre fina dagar med återseenden plus några nya ansikten. Mina kollegor på plats ska ha en stor eloge som ordnat det mesta till det bästa. Det är bara så synd att mina problem förtar så mycket av upplevelsen och orsakar såna besvär efteråt. Jag kan bara hoppas att alla inblandade har förståelse för min situation….Det är aldrig roligt att alltid känna sig som en torr och tråkig ”outsider” som aldrig kan vara med på det roliga….

Avslutar med några hastigt tagna bilder från dagarna i Ramsele. Ha de’ gott så länge……Kramen ❤

Klicka på bild för förstoring, text och slideshow

Kommentera

