Ovälkomna gäster…

Hej på er!

Har inte haft ork att blogga under några dagar eftersom jag tydligen fick sällskap hem från konferensen förra veckan av ett gäng tuffa influensabaciller….de har hängt här snart en vecka nu….

Med tanke på det hemska som hände i Manchester härom kvällen känns det ju oerhört futtigt att klaga över lite feber och influensa, men i en personlig blogg blir det väldigt självcentrerat, så är det ju bara….Så med all respekt och beklagan till alla berörda i denna omänskliga terrorattack och eventuella framtida katastrofer, kommer jag ändå att fortsätta gnälla ynkligt över min egen situation i just det här forumet….

Inte nog med att samtliga diagnoser påverkas negativt av influensan och all värk ökar i intensitet, så är jag nu inne på femte dagen med feber vilket tillhör ovanligheterna. Jag brukar sällan eller aldrig ha feber mer än tre dagar i rad, och just nu är den på en sån där irriterande jobbig nivå. För låg för att bara sova bort eländet och aningen för hög för att orka det minsta lilla…Suck…. Ännu mer frustrerande blir det ju när solen gassar, det är sommartemperatur, det grönskar och växer så det knakar och man har ”tusen” saker som ligger och väntar på jobbet.

Har i alla fall orkat vara uppe på benen emellanåt sedan igår, och då kunde jag ju självklart inte låta bli jobbmejlen. Det är helt fel, jag vet, men jag vill gärna ha koll på vad som händer annars blir jag bara mer stressad, och stress är jag faktiskt ordinerad att undvika så då är det ju mycket mer hälsosamt att göra en snabbkoll… Nice save, eller hur?…haha…

Riktigt tur i oturen är ju att det är kortvecka den här veckan och därför kommer jag att ha flera extradagar att tillfriskna ordentligt på. Jag brukar annars ha en förmåga att börja jobba för tidigt och då är det stor risk att bacillerna tar omtag igen har det visat sig. Nu kan jag ta det lugnt och starta om kroppen långsamt och försiktigt istället.

Hoppas ni mår bra därute och njuter av livet. Kom ihåg att även om det uppstår små motgångar ibland, så lär varje pytteliten uppförsbacke oss att bättre tackla de större motluten som kan uppstå i livet….

Puss o Kramen  💗

Kommentera

