Hänryckt…jodå, lite lagom sådär..

Hej gullvippor!

Det är ju långhelg, pingst och hänryckningens tid och jag har varit rätt så putt över att jag typiskt nog dragit på mig ovanligt sega och envisa influensabaciller lagom till sommarens intåg. Trodde hela pingsthelgen skulle bli förstörd men så här långt har den varit hyfsad. Så jag tänkte göra en kort resumé av min tillvaro so far. Fredagen är inte mycket att orda om, den blev ganska intetsägande. Jobb och sedan hem och fortsätta kurera influensan. Lördagen började bättre eftersom jag, hör och häpna, fick sova nästan oavbrutet hela natten och kände mig faktiskt ganska utvilad för en gångs skull….tjohoo..

Snart blommar äppelträdet

Och äntligen kom så första fina sommardagen på självaste Pingstafton, inte jättevarmt men soligt och ingen vind. Ägnade förmiddagen åt lite lätt trädgårdspyssel och ställde ut några möbler så att man fick njuta av fikat utomhus. Jag måste bara komma ihåg att ta allt lite i taget annars pajar både rygg, ben och armar, men det känns roligt att ha börjat så smått i alla fall. Hann också börja fixa till uterummet och soldäcket men sedan sa kroppen ifrån på skarpen. Jag tänker inte göra någon överdriven trädgårds-makeover här hemma på Ranchen i år eftersom jag har tänkt spendera semestern och det mesta av sommaren på Torpet, men man måste ju ändå fixa till lite så att det inte gror igen alldeles.

Hade vansinnig värk på kvällen, men jag hade haft så himla kul bland ogräset så det kompenserade all smärta.

Söndagmorgonen kom och….oh shit..tog mig knappt ur sängen, men efter diverse, icke så graciösa, gymnastiska övningar med tillhörande ljudillustrationer (som kunnat väcka de döda), började jag i alla fall kunna röra mig lite bättre. Har varit ute och försökt rensa lite även idag men fick ge mig då alla muskler ömmade och både knäleder och axlar ville låsa sig stup i ett. Tar det lugn i kväll så får man se om man kan ta nya tag i morgon. Känns konstigt att vara ledig i två dagar till. men härligt också förstås.

Hoppas ni haft en härlig helg så här långt, sköt om er så hörs vi snart igen….

Kramen ❤

ps) Har inte nämnt något om gårdagskvällens fasansfulla terrordåd i London här, men har vädrat mina åsikter om detta i min blogg på nouw.com. Så om det är någon som är intresserad hittar ni inlägget här>>

Färgstark solnedgång, Pingstaftons kväll, förevigad från mitt köksfönster.
Kommentera

