Nationaldag á la mig..

Kikar bara in lite kort för att önska er en härlig Nationaldag!

Jag är inte någon som firar med flaggviftande och parader, jag firar helst för mig själv i lugn och ro med att göra något jag älskar och sedan avnjuta en grillmiddag ute i trädgården. Och eftersom den värsta värken efter mina senaste trädgårdsbravader lagt sig lite, hade jag tänkt att göra just detta. Först lite trädgårdsarbete sedan BBQ och lättja resten av dagen. Hoppas att det fina vädret håller i sig, prognosen varnar för regnskurar men då flyttar jag bara in uteserveringen till uterummet.

För övrigt är jag glad och tacksam över att bo i ett land som försöker ta hand om sina medborgare på bästa sätt, även om det strular ibland, och jag tycker att de som jämt och ständigt klagar på allt och alla borde lyfta blicken utanför landets gränser och inse hur bra de har det jämfört med många andra.

Ha nu en fin Nationaldag hur ni än firar den och oavsett om ni firar eller inte…och må solen lysa över fosterlandet….Heja Sverige! 🇸🇪 

P o K ❤

Kommentera

