Helgen osv.

Här kommer en resumé av de senaste dagarna i mitt trista liv om det är någon som mot förmodan är intresserad…..

Efter en skön och avslappnad fredagskväll på torpet med fint väder, gräsklippning, grillning och ett par kalla på förstukvisten kom så helvetesnatten….

Hade bestämt mig för att övernatta på torpet eftersom jag sover så förbaskat skönt där, men natten blev inte så skön som förväntat p.g.a. de värsta ben- och fotkramper jag upplevt hittills. Tänk er att vakna med olidlig smärta i vaderna, fötterna och tårna, och krampen gör att både fossingar och tår pekar åt flera olika håll. Och det var bara första akten, för i andra akten skulle man försöka krångla sig ur täcket och upp ur sängen, skrikande av smärta, för att försöka häva krampen genom att ställa sig upp och trycka fotsulorna i golvet…pest och pina.  När det värsta släppt kunde jag knappt röra på fötter eller ben för då fick jag omedelbart krampkänning igen, så att ligga bekvämt var bara att glömma. Samma smärtsamma och högljudda procedur upprepade sig sedan fyra gånger under natten…Tur att man var ute på vischan ändå…där ingen kan höra en skrika… 😱

Klev upp tidigt på lördagsmorgonen med blytunga ögonlock och med en gångstil som en skitnödig pingvin ungefär. Vädret var kyligt, grått och regntungt och mitt fysiska tillstånd inbjöd inte direkt till några trädgårdsbestyr eller bestyr överhuvudtaget, så jag bestämde mig för att åka hem till Ranchen igen. Vädret tog sig litegrann under eftermiddagen liksom min fysik, så jag kunde i alla fall tillbringa en stund med lite lättare pyssel utomhus. Kvällen tillbringades lugnt och stilla i TV-soffan.

Söndagen blev något bättre även om den började gråmulet, men fram på dagen blev det solsken och nästan 20 grader varmt. Passade på att tvätta en maskin och hängde ut tvätten, laddade grillen och…..Tadaa…en kvart senare var himlen gråsvart och det började regna. Det fick bli grillpannan till min honungsmarinerade fläskkarré istället och det blev nästan lika mumsigt. Slöglodde lite på TVn under kvällen men la mig relativt tidigt. Ville gärna vara på plats på sjukhuset vid öppningsdags på måndagen. Veckan skulle ju inledas med dubbla provtagningar. Först på vårdcentralen inför mitt besök hos husläkaren på fredag och sedan på sjukhusets lab inför mitt besök hos reumatologen på onsdag.

Men när jag satt där på Vårdcentralen i morse och blev tappad på blod sa de att jag lika gärna kunde ta samtliga prover hos dem så slapp jag ju köa på ett ställe till i onödan. De såg antagligen hur trött, sliten och hemsk jag såg ut…haha…men det var ju ett toppenerbjudande så det bjuder jag på. Jag kom ju faktiskt nästan i tid till jobbet tack vare det och det första jag gjorde var att kasta mig över kaffemaskinen eftersom jag varken fått äta eller dricka inför provtagningen, och morgonkaffet är ju en pina att vara utan. Senare under förmiddagen fick jag jordens migrän, och att sitta och stirra på en skärm fylld av tabeller är inte direkt den bästa medicinen kan jag tala om…..Jag höll ut till klockan två men sedan fick jag ge upp.

Efter ett par piller och en tupplur är jag nästan klar i knoppen igen, men nu blir det nog bara att slappa i soffan med jycken resten av kvällen, det är ju rena hundvädret utanför så det passar ju bra….

Hoppas ni haft en något bättre helg och start på veckan. Sköt om er så hörs vi….

Kramen ❤

(Några snapshots kan jag väl bjuda på….klicka på bilderna för förstoring och slideshow)

Kommentera

