De’ e’ mycke’ nu…..

Hej å Hå….

Äntligen så är den här stressveckan slut. Vissa omkring mig förstår inte riktigt varför jag stressar upp mig bara för att jag har några extra aktiviteter en vecka, och det kan jag ju förstå. Men när man har en konstant låg energinivå p.g.a. sina sjukdomar så blir varje aktivitet utanför de normala rutinerna så jäkla stressande och energislukande. Man har liksom anpassat sina dagar efter erfarenheten av hur mycket man orkar, och varje liten extragrej tär på energin redan innan den är utförd p.g.a. oron över att orka med.

Mina provtagningar i början på veckan gick ju över förväntan eftersom jag slapp utföra dem på två olika ställen, och på onsdagen blev det dags för läkarbesök nummer ett. Jag måste nog ha norrlands bästa RA-läkare, hade förväntat mig en rejäl utskällning för att jag prioriterat bort mina svindyra sprutor p.g.a. min ekonomiska situation vilket resulterat i mycket dåliga provresultat, men hon var väldigt förstående och vi kom överens om att jag skulle börja med dem så snart min situation har förbättrats. Jag fick även ett intyg för tandvårdsbidrag eftersom de mediciner jag ordinerats för min RA kraftigt medverkar till de munproblem jag har, och som orsakat kostsamma behandlingar hos min tandläkare. Dessutom ville hon skriva ett intyg angående mitt hälsotillstånd till min arbetsgivare angående det faktum att jag efter min semester måste tillbaka till min ordinarie arbetsort och därmed kommer att behöva veckoboende där, vilket kommer att orsaka diverse problem. Jag sa att jag inte tror att det hjälper, men hon insisterade. Alternativet enligt henne skulle vara sjukskrivning helt eller delvis vilket jag helst undviker, så hon fick väl skriva sitt lilla intyg då….

Torsdagens utbildningsinsats gick bra även om jag kände mig lite tom i bollen, det kändes i alla fall som om deltagarna blev nöjda. Det var kanonväder och jag hade tänkt påta i trä’gårn under kvällen men jag kände mig alldeles för urlakad, så det blev en lång dusch och sedan soffhörnet tills korpgluggarna föll igen.

Så blev det äntligen fredag och på eftermiddagen var det dags för läkarbesök nummer två hos min hus- och diabetesläkare. Här fick jag däremot en lättare utskällning p.g.a. mina dåliga värden. Vi ökade doseringen på vissa av mina mediciner och sänkte den för ett par stycken för att se om det kan balansera upp saker och ting.

Dagen började soligt men under dagen tornade åskmolnen upp sig. Det har bara fallit några droppar regn men luften är kvav och det är kladdigt varmt. Jag är ganska slut efter veckan så det blev en sval dusch och kaffe i trädgården innan TV-soffan kallade. Nu sitter jag här och väntar på att sängen ska hojta någongång……

Hoppas er vecka varit bra, och så önskar jag er en fin helg…..Vi hörs….

P o K ❤

                                             Japp…..ungefär så är känslan just nu….
Kommentera

