Midsommar 2017 ☔️

Hej solrosor!

Det blev en inte så värst minnesvärd midsommarafton I år. Hade åkt ut till torpet som vanligt men den där riktiga midsommarkänslan ville inte infinna sig riktigt. Kanske berodde det på att vädret var sådär under större delen av dagen, mulet och inte särskilt varmt men inget regn i alla fall….ända tills jag tände grillen. Jag lovar, i exakt samma ögonblick som den första lågan flammade upp föll de första regndropparna. Snacka om vältajmat…NOT!

 

Det blev i alla fall någon typ av midsommarmiddag i alla fall, även om den fick intas inomhus. Halstrad kassler, nypotatis och en massa grönsaker dög gott och väl, och jycken höll glatt med…

Hann åtminstone klippa gräset innan regnet kom men rabatterna är fortfarande dekorerade med diverse ogräs och vildblommor. Får se om mina armar och fingrar klarar av att rensa bort det värsta när det slutat regna. Beslöt att åka hem till ranchen igen i väntan på bättre väder. Kallt och fuktigt är rena döden för min RA och jag kände inte för att sätta igång med att fixa med ved och elda igång kamin och vedspis. Toppen att bara ha tio minuters resväg mellan favoritställena.

Midsommardagen blev något av en vilodag som för de flesta antar jag, även om jag bara drack två öl under midsommaraftonen vilket de flesta troligtvis överträffade, men jag slapp i alla fall baksmälla till skillnad från de flesta…hehe…. Det regnade hela dagen och p.g.a. brist på grillväder blev det silltallrik till middag istället för den planerade fläskfilén som fick marinera i kylen ett tag till.

I dag är det ”vanlig” söndag och jag vaknade onödigt tidigt i morse av värken i mina ben och fötter. Svullnaden har visserligen gått ner lite nu när jag kan gå barfota mest hela tiden, men värken sitter synd nog inte i svullnaden. Har inte gjort så många knop idag, vädret är fortfarande surt så det har mest blivit inomhuspyssel. Men idag blev i alla fall den välmarinerade fläskfilén uppäten, tillagad på grillpanna till perfektion….Yum!

Hoppas ni haft en trevlig midsommar med familj, släkt och / eller vänner och oavsett väder.

P o K ❤

Kommentera

