Ambition vs Verklighet

Hej go’rumpor!

När jag startade den här bloggen var tanken att jag skulle lägga fokus på att ta hand om min hälsa bättre. Ambitionen var att testa olika typer av träning, kost och annat som har positiv inverkan på just mina problem.

Allt detta kom av sig lite p.g.a. en större privat angelägenhet som visat sig blivit ett långvarigt problem och som har en väldigt stor negativ påverkan på mig mentalt. Jag har därför inte riktigt orkat ta itu ordentligt med vare sig träning eller kost, åtminstone med någon större kontinuitet utan det har mest blivit sporadiskt. Det beror också på att jag inte kunnat börja med mina RA-sprutor ännu som medfört att min orörlighet och smärta ökat vilket gör att det tar emot att träna p.g.a. smärtan både under och efteråt.

Eftersom jag inte kan röra på mig i samma utsträckning just nu blir ju kosthållningen extra viktig. Jag testar fortfarande recept från olika s.k. dieter och föredrar en mix av medelhavskost och LCHF och koncentrerar mina måltider kring dessa. Jag försöker äta förutbestämda portioner på bestämda tider för att få ett jämnt insulininflöde, men under helgerna kan jag unna mig att frångå mina Low Carb-principer lite med att laga en rätt med t.ex. pasta, ris eller potatis i någon form.

Jag har ju svårt att promenera och mitt primära mål är att införskaffa ett gåband eller en crosstrainer. Det skulle underlätta avsevärt då jag inte behöver vara rädd för att bli stående som ett fån efter vägen med kramp i ländryggen p.g.a. min spinalstenos, eller av samma orsak men av kramp i ben och fötter och knappt kunna ta mig hem igen. Jag skulle istället kunna anpassa träningen och helt enkelt kliva av när jag känner av dessa symptom. Så är det någon som vet av ett begagnat gåband eller en crosstrainer till bra pris, hör jättegärna av er!

Med förhoppningen om att jag framöver kommer att kunna fokusera helhjärtat på min hälsa och kunna koncentrera bloggens innehåll lite mer till ämnet, hoppas jag att ni tills dess orkar hänga med och läsa mitt menlösa svammel och tråkiga vardagstrams .

Kramen ❤

Kommentera

