Semestern so far…

Tjohej så blev det fredag igen! Faktiskt inget särskilt med fredagar när man har semester, alla dagar flyter liksom ihop och man har ibland svårt att veta vilken dag det är, men tjohej i alla fall!

Andra semesterveckan har snart gått, och som ni märker är bloggen inte första prio så här sommartid precis, men ni har väl också annat för er än att kika in här antar jag. Men om det nu är någon som råkar ramla in så får ni en sammanfattning av….ehmm, i princip ingenting….haha…

Hälsomässigt känner jag mig avslappnad om ändå inte riktigt utvilad. Jag har enorma problem med sömnen p.g.a. värken i ben och fötter som faktiskt är värst under natten, den alltid närvarande ryggvärken är ”a piece of cake” jämförelsevis. Jag försöker i alla fall aktivera mig så gott det går trots värk och sömnsvårigheter, jag är ständigt trött som en gnu men som tur är har det inte påverkat humöret….än…

För det är också mentalt jobbigt att inte kunna göra det man längtar efter och tycker om. Jag försöker att aktivera mig så gott det går med små enkla saker, men ibland tappar jag sugen och sätter mig ner och tjurar och tycker synd om mig själv.

Vid sådana tillfällen är bloggandet en viktig ventil, synd bara att det sura humöret drabbar er läsare eftersom inläggen ofta blir negativa och gnälliga. Men jag hoppas att ni står ut och fortsätter att kika in då och då. Vem vet, rätt som det är, när ni minst anar det kanske det dyker upp ett superpositivt inlägg…hehe..

En glad nyhet är att jag har fått låna ett gå-band på prov av min snälla granne. Det är visserligen inte den senaste modellen men alla funktioner finns och fungerar (bild kommer senare). Förhoppningsvis ramlar jag inte av och bryter nåt…haha..och tycker jag att det funkar bra för mig får jag köpa det. Så nu blir det romantiska långpromenader med Ernst och Doktor Phil om kvällarna… 😉

Jo jag vet, det är lite löjligt att bli så glad och uppspelt för en sån här grej, men när det sällan händer något positivt så passar jag på att glädjas över det lilla så mycket jag kan, så det så!

Har ju glömt att berätta att jag klippte av mig manen strax före semestern. Blev mer eller mindre tvungen eftersom det räckte ner till rumpan och blev för jobbigt att hantera för mina armar och händer. Det var en smärtsam procedur vid håruppsättningen varje morgon för att inte tala om vid hårtvätt, dessutom blev torktiden jättelåååång. Lite traumatiskt att klippa av nästan 45 cm var det ju förstås, men nu känns det bara lätt och skönt. Förbaskat lite schampo går det också…

Hoppas att ni har en bra sommar så här långt, även om vädret varit lite surt emellanåt, åtminstone här hos mig. Det gäller bara att ta till vara de soliga och fina dagarna ordentligt, det verkar inte bli alltför många….

Ha de’ gött så länge kaksmulor…

Puss 💋

Kommentera

