Gångbar lycka…

Hej pussgurkor!

Nu har jag börjat med mina promenader på gåbandet och gissa vilken känsla det är att kunna gå utan nästan någon smärta alls! Jag är för närvarande tvungen att gå barfota eftersom jag inte får på mig några skor p.g.a. mina extremt svullna fötter, ja, förutom de två nummer för stora foppatofflorna då förstås, men de är ju inte de ultimata promenad-skorna precis. Jag har frigjort ett hörn i vardagsrummet med fri utsikt mot TVn 😉 Jag har börjat lugnt med både fart och längd, men ska så smått börja öka båda delarna lite eftersom. Jag kommer att köra två-tre kortare pass om dagen nu så här i början, och jag är så lycklig och nöjd, äntligen kan jag få den kontinuerliga motion som min diabetes kräver utan att riskera att bli stående med kramp i ländryggen och totalt obrukbara ben efter landsvägen.

Förutom att jag sovit som en kratta och inte haft vare sig energi eller lust att göra nåt vettigt har helgen varit lugn och skön. Långa mysiga mornar på balkongen med morgonkaffet endast iklädd en icke så trendig nattsärk eller välkammad frisyr. Men de enda åskådarna har varit vettskrämda skator och närsynta bofinkar så någon anmälan för förargelseväckande beteende är nog inte att vänta….haha….

Söndagen blev solig och varm så då passade jag på att sola lite i trägår’n. Jag är tyvärr en sån där blekfis som sällan blir brun utan mest illröd så jag tordes inte sitta och pressa för länge, men det var skönt så länge det varade.

Är inne på tredje och näst sista semesterveckan och upplever korta stunder med panikkänslor för att jag inte har ”semestrat” ordentligt, alltså gjort några typiska sommaraktiviteter, men som tur är går anfallen snabbt över. Jag hade ju faktiskt planerat väldigt noga att göra absolut ingenting, bara vila och återhämta mig efter den tuffa våren jag haft så jag förtjänar inget dåligt samvete alls faktiskt.

Jag hoppas ni också haft en bra helg vad än ni hittat på, det är mycket kvar av sommaren än även om pessimistkonsulterna påstår att den redan är slut efter midsommar…störtlöjligt….Ha det bra så länge och sköt om er!

Puss 💋

Kommentera

