Symaskiner & Semesterslut…

Yeey! Jag fixade det!

Mitt nödvändiga gästinhopp som symaskinsreparatör blev en långdragen historia men med ett lyckligt slut. Som bonus är ”gamla Bettan” totalt dammfri både in- och utvändigt efter mina isärtagningsoperationer. Av bara farten städade jag mitt syrum och hittade en massa kul saker jag glömt bort att jag hade. Det kommer att bli en kreativ och rolig höst och vinter om bara fingrar och händer hänger med. Nu är bara frågan var och hur jag ska få plats att montera upp stickmaskinen. Det slutar väl med att hela gillestugan blir omgjord till hobbyrum…haha…

Det är sista dagen på semestern men det känns inte speciellt traumatiskt, jag är bara bekymrad över att inte ha hittat ett veckoboende på min ordinarie arbetsort ännu. Jag har passat på att vila ordentligt under ledigheten men jag har även jobbat med att testa samt strukturera upp näringsintag och träning till en nivå som jag klarar av att hålla igång lite mer långsiktigt och samtidigt hålla blodsockernivån stabil och att inte få ökade smärtor. Med mer och kontinuerlig träning och en balanserad och kolhydratfattig kost måste också insulindoser och annan medicinering anpassas väldigt noga. Det blev några nätter med otäcka blodsockerfall innan jag hittade hyfsat rätt med doseringen men nu har det ordnat till sig tror jag.

Allt som allt känns det ganska bra att få börja jobba igen och komma tillbaks till vardagsrutinerna, men jag vet också att även om jag känner mig pigg och utvilad just nu så dröjer det inte länge förrän allt är som vanligt igen. Jag kan bara hoppas att daglig träning och en energigivande diet kan hjälpa till att minska den vanliga energiförlusten.

Jag hoppas att ni har det skönt fastän det riktiga sommarvädret fortfarande lyser med sin frånvaro. Men som jag sagt förut, i morgon händer det…Kanonväder de luxe, because I’m working….. 😎

Puss å Kram ❤

Gamla Bettan / Old Betty

Kommentera

