Nu har jag tappat det….

Hej på er!

Är det någon som sett min inspiration ligga och skräpa någonstans? Eller en stor hög med jävlar anamma? Har tydligen tappat det nyligen.

Hade ju sett fram emot att börja jobba igen och återgå till rutinerna men har nu i två dagar suttit och vantrivts på kontoret för fulla muggar. Har försökt analysera mig själv och kommit fram till att mitt missmod kan bero på att jag redan har förberett mig mentalt för att få börja jobba på min ordinarie arbetsplats/ort igen, men eftersom jag inte hittat något veckoboende ännu så sitter jag fast här i mitt lilla trista kontor med knappt en människa i sikte eftersom det är semestertider. Men jag har lagt ut alla krokar jag kan så förhoppningsvis kommer det att ordna sig till slut.

Som jag förutspådde kom sommarvärmen lagom till jobbstarten, men solen verkar vara försenad. Det har småregnat från och till och luften är sådär jobbigt tung, fuktig och kvav.

Tråkigt nog har jag inte kunnat träna på två dagar p.g.a. mitt vänstra knä som svällt upp och illvärker, men det värsta har släppt så ikväll ska jag försiktigt testa några km på gåbandet. Min ambition att gå minst en mil om dagen har ju redan spruckit för den här veckan, men jag får väl försöka gå ikapp. Sedan kastar man nog ett öga på damfotbollen och Sverige-Italien. Forza Svezia!

Hoppas ni har det bra därute, både ni som fortfarande är lediga och ni som jobbar och står i….

P o K ❤

Måndags-Selfie tagen med urkass mobilkamera

Kommentera

