Inställt p.g.a. sjukdom

Hej helgfirare!

Jag tjatar ju ofta om det här med att aldrig kunna planera eller bestämma något i förväg. Det beror ju oftast på att jag aldrig vet hur jag kommer att må eller hur svår värken kommer att vara från dag till dag. Det kan t.o.m. förändras drastiskt från morgon till kväll, och även om jag mår bra på morgonen och bestämmer att ikväll då jäklar ska jag passa på att göra det där som jag länge tänkt, så skiter det sig ändå för det mesta.

Det här är ju väldigt irriterande men också psykiskt jobbigt att alltid bli besviken, och det är väl därför jag så ofta gnisslar om det. Mest frustrerande är det när man ändå med all god vilja i världen bestämt träff för fjärde gången med någon man inte umgåtts med på länge och även det går åt skogen, ja då känner man sig som en riktigt rutten svikare.

Man blir ofrivilligt asocial, hemmet blir ens trygga punkt där man får må taskigt och vara dödstrött, ofokuserad och på uselt humör ifred, men det kan även kännas som ett fängelse. Vissa dagar är naturligtvis värre än andra, men energiförlusten under arbetsdagarna gör att man inte orkar mycket om kvällarna. Det gör att helgerna, när energinivån någorlunda återställts, måste ägnas åt det hem- och hushållsarbete som inte blivit av under veckan vilket medför att man återigen blir dödstrött, får ökad värk, och absolut inte är något trevligt sällskap framåt kvällen….den där onda cirkeln ni vet….

Så det dåliga samvetet är något man får leva med, och oförståelsen hos de man sviker. De enda som verkligen förstår när man för femte gången måste ställa in, är de som själva har problem med hälsan, och det gör ju bara samvetskvalen värre och smärtsammare….

Kramen ❤

Kommentera

