Sittstrejk & Bloggvånda

Hej på er!

Hoppas att er helg varit fin och fylld med allt ni velat göra och uppleva. Min helg har varit….sittande…Jag har knappt kunnat gå p.g.a. mitt onda knä men man kan lugnt säga att jag blivit högst medveten om att jag har en bakdel samt icke så sittvänliga möbler….

Har funderat fram och tillbaka angående mitt bloggande. Den här bloggen har ju inte precis blivit som det var tänkt från början p.g.a. oförutsedda problem och hinder. Den optimism jag då kände har minskat i takt med alla käppar som fastnat i hjulet under vägen och som gjort det svårt att följa den linje jag bestämde då. Men jag envisas med att fortsätta skriva här även om det f.n. mest blir ordinärt vardagsdravel….haha….

Om jag jämför mina bloggar, känns den här mest personlig och som den mest naturliga platsen att ventilera mina problem och vedermödor, en plats där mina sjukdomar har befälet och där mina eventuella läsare är förberedda på det. Jag känner att jag inte behöver dämpa den sidan av mitt liv, vilket jag upplever som väldigt svårt när jag skriver på mina andra webbplatser, eftersom det ju är min ohälsa som i princip definierar mitt liv och min vardag. Men hur kul är det att alltid läsa om värk och elände liksom? Här kan man åtminstone välja om man vill läsa eller inte eftersom man blir informerad vad det handlar om redan i bloggnamnet.

Men jag har ju ingen aning om vad ni som läser egentligen tycker, och mitt tjat om feedback via kommentarer eller ett klick på Gilla-knappen verkar inte funka, så då får det väl vara som det är.

En ny vecka ska snart börja och om inte mitt knä behagar att bli bättre måste jag nog kontakta sjukvården. Smärtan börjar bli outhärdlig och jag vill ju kunna gå någorlunda snyggt bland folk och på jobbet utan att behöva droga ner mig. Det enda positiva är att min arbetsstol är rena himmelriket för rumpan….

Önskar er en kanonstart på veckan, kanonväder och en massa fina upplevelser….

P o K ❤

Kommentera

