Värsta veckan…

Hej gullvippor!

Tyvärr har jag inte haft inspiration eller ork att blogga den här veckan p.g.a. mitt värsta RA-skov hittills. Som jag redan berättat har jag haft väldiga problem med mitt vänstra knä och även höger höftled. Vansinniga smärtor och att överhuvudtaget gå har varit en utmaning, jag har antagligen sett ut som en skitnödig pingvin ungefär….Sedan har eländet successivt ökats på med ytterligare kroppsdelar: vader, fotleder, tår, axlar, armar, händer, fingrar, you name it…allt värker…Gaah! Har inte sovit mycket, det spelar liksom ingen roll i vilken position eller hur jag ligger, det gör ont överallt. Jag försöker normalt vara väldigt restriktiv med mina smärtstillande, men de senaste kvällarna har jag provat att ta en extra Tramadol innan läggdags, men det har inte hjälpt särskilt mycket.

Jag vet inte hur, men jag har ändå på något vis kunnat jobba den här veckan. Kan inte påstå att jag varit särskilt strukturerad och effektiv, men det viktigaste har i alla fall blivit gjort. Följden har blivit att jag i princip varit halvdöd om kvällarna istället. Känslan av att bara vilja gå och lägga sig en stund när man kommit hem och behovet av en en powernap, men inte kunna därför att det gör mer ont att ligga än att vara upprätt är så frustrerande…suck…Så istället har man har pallat upp sig med kuddar i soffhörnet och försökt slumra till sittande istället, allt för att få en stunds vila så man slipper vara som en zombie resten av kvällarna.

Det är ju skönt att det är helg men om värken skulle släppa lite lär jag väl sova bort den. Önskar i alla fall er en fin och aktiv helg…

P o K ❤

Kommentera

